Pazar Araştırması
Bir girişimci, e-ticaret girişimini hayata geçirmeden önce kuracağı e-ticaret sitesinin kimlere hitap edeceğini, hitap ettiği kitlenin ne gibi gereksinimleri olduğunu, rekabeti, pazarın büyüklüğünü öğrenmek ve bilmek zorundadır. Eğer dar bir kitleye hitap eden bir girişimde bulunulacaksa bu girişimin kısa zamanda artıya geçmesi mümkün olmayacaktır. Yine, pazarda bir rekabet bulunuyorsa pazarın liderleriyle rekabette zorlanma gibi durumlar ortaya çıkabilecektir. Bu bakımdan, fikrin hayata geçmesinden önce araştırma yapılması, bu araştırmanın üzerine analiz yapılarak anlamlı sonuçlar çıkarılması ve bu sonuçlara göre adımlar atılması girişimi başarılı kılacak ve girişimciye kısa sürede büyük kazançlar sağlayacaktır.
Hedef Kitle Analizi
Tüm alanlarda olduğu gibi e-ticaret girişimlerinde de hedef kitle analizi yapılması şarttır. Girişimin hedefinde bulunan insanların davranışları, girişimin başarısında önemli bir kriterdir. Örneğin, internetten satın alma yapmayan bir kitleye yönelik ürünler satması planlanan bir e-ticaret girişimi kısa sürede başarısızlığa uğrayacaktır. Bu gibi durumları yaşamamak adına, girişimci, hedef kitlesini analiz ederek işe başlamalı ve analizin sonuçlarına göre adımlar atmalıdır.
Altyapı
Pazar araştırması ve hedef kitle analizi sonrası girişimin hayata geçirilecek noktada olduğunu gören girişimci, bu girişimi için en ideal altyapıyı kurmalıdır. Bu, gerçek dünyada iyi bir yere dükkan açmak ve bu dükkanı çekici özellikte dizayn etmek gibidir. İyi bir e-ticaret sitesi altyapısı tercih etmek, bu altyapıya uygun server sistemleri kiralamak, kullanıcı deneyimi yüksek bir e-ticaret sitesi tasarlatmak bu işin olmazsa olmazlarındandır. Çünkü, satın alım yapacak kişi yavaş, içinde kaybolunan, SSL ile güçlendirilmemiş bir e-ticaret sitesinden satın alma yapmayacaktır. Kullanıcıyı güvende hissettirmek, işi profesyonel olarak yaptığını göstermek için e-ticaret sitesinin altyapısı en uygun şekilde yapılmalıdır. Başarılı bir e-ticaret girişimi için bu çok çok önemli bir durumdur.
Müşteri Desteği
Sadece site kurup satış yapmayı beklemek iyimserlikten başka bir şey değildir. Müşteri, karşısında bir muhatabın olduğunu hissetmek zorundadır. Canlı destek sistemleri bulunan, sorulan her soruya cevap vermek, satış öncesi ve sonrası müşteriye her türlü bilgiyi sunmak ve gerektiğinde sorunlarla bizzat ilgilenmek müşteri memnuniyetini artıracak, bu da satışlara pozitik olarak etki edecektir.
Ürün Teslimatı
Bir e-ticaret girişiminin en önemli ayağı ürün teslimatıdır. Satın alım yapan kişi, aldığı ürünün en iyi şekilde teslim edileceğinden emin olmalıdır. Başarılı bir e-ticaret girişiminde ürün teslimatı bu başarının büyük oranında söz sahibidir. Bunun için, işini en iyi yapan, iyi bir kargo firması ile anlaşmak gerekmektedir. Üstelik bu artık öyle bir noktaya gelmektedir ki, müşteri ürününün aynı gün teslim edilmesini bile isteyebilmektedir. İşte bunun için size en iyi hizmeti verecek bir kargo firması size artı değer katacaktır.